maandag 24 februari 2014

Nieuw Ukulele Blog uit Belgie!

Ukologie, Ter Bevordering van de Studie van de Ukulele in de Lage Landen! door Karl Catteeuw.

Dit scheef Karl in zijn eerste post over wat je van zijn blog kon verwachten:

"Deze blog is in de eerste plaats bedoeld als aanvulling op de Nederlandstalige methode om ukulele te leren spelen, van de auteur dezes. Wei dat vriendelijk vraagt, krijgt die pdf toegestuurd, maar er zit teveel werk in om het zomaar op het internet te zetten (en ik ben niet helemaal zeker van auteursrechten, hoewel ik bronnen altijd heb vermeld). De methode is redelijk doordacht, al zeg ik het zelf; het repertoire is veel meer Nederlandstalig dan alle andere. Ze kan zowel voor jonge kinderen worden gebruikt, voor jongeren die meer hits willen spelen, als voor volwassenen die zelf een (klas-)publiek willen boeien.

Maar daarnaast komen hier ook zaken die meer met de geschiedenis van de ukulele in de Lage Landen hebben, en die ik nergens anders kwijt kan: van Indo-rock over Bobbejaan en Bart Peeters tot de inspiratiebron voor de titel dezes, het onnavolgbare Ukulogisch Museum. En waar mogelijk zet ik er ook actualiteit op: waar en hoe je ukuleles kan bouwen, festivals kan vinden, spelers op radio en televisie komen.

Enfin, genoeg tekst, we zien wel hoe het uitdraait."


Nou, tot nu toe draait het heel goed... ontzettend leuk, interessant en leerzaam content. Wij gaan het zeker volgen. Jij toch ook?!